2009-07-21

vad göra med trist te?

nu spelas: A Legendary Couple: Scholar Liang and Lady Chou från Chinese Instrumental Ensemble - Masterpieces of Chinese Traditional Music

Ibland råkar jag ut för mesigt/ointressant, o-gott eller till och med ganska läbbigt te, som jag inte ens vill skänka bort, för att bespara resten av den församlade menigheten en tråkig upplevelse.

Trots det bär det mig lite emot att bara sula eländet rakt av. Nån stackare har ju trots allt stått och plockat bladen i de fall de inte är maskinplockade...men det känns iofs lika illa.

Men vad GÖR man? Iste tycker jag inte om, olyckligtvis.

1 comment:

Anonymous said...

Jag är nog sent ute men men, med tråkiga teer som en inte vill dricka kan en:

- dammsuga upp innan städningen så att en tedoft sprider sig i huset.

- färga kläder

- göra sig ett tebad eller för att tvätta ansiktet (dock kan det färga av sig på badkaret)

- placera lite torrt te i ugnen och sätta på för att få bort dofter.