2013-10-27

Hakutōmochi från Minamoto Kitchoan.

i högtalarna-Ikimono-Gakaris Hanabi, en gammal Bleach-låt


Det blev en sväng till London nyligen så jag fick med mig en ny påse blandade wagashi från Minamoto Kitchoan.

Fick och fick, det var en av resans höjdpunkter för mig. Hade köpt betydligt fler sorter om jag kunnat(vissa är sådana färskvaror att de måste förvaras kallt och ätas inom några dagar så jag höll mig till det lite hållbarare utbudet).


Idag en bönkaka smaksatt med vit persika.






Den är precis så pytteliten som bilden indikerar; som en knappt medelstor jordgubbe eller så.
(hej och välkommen till vintertiden förresten, därav de gråmurkiga bilderna... =_= )

Ingen doft alls nästan men jag har något slags halvt utbruten smygförkylning så lite inte på mig.





Jag är rätt förtjust i den lite degiga, klistriga konsistensen på mochi och blev inte besviken på den här lilla biten, höljet är mjukt, kletar fast i snart allt sagt allt det kommer i kontakt med men har det där trevligt sega tuggmotståndet jag ville åt.

I mitten den skära bönpastan som i förstone inte tycks smaka persika alls men ge er till tåls så kommer en stillsam viskning av persikoarom, precis lagom kontrast till det söta skalet.




Skulle inte ha några problem att äta en hel presentask såna här till teet men har ju hut i kroppen så jag bad bara om en i kassan...

Dumt nog minns jag inte var styckepriset var och på butikens sida står bara vad man får ge för ett 12-pack(£16).





Riktigt trivsamma små saker och jag köper dem gärna igen.




No comments: