2012-12-29

En kanna av celadon plus bonus.

just nu från högtalarna-Graduation of the Blue från Tsunenori-plattan Landscape


Jag måste erkänna att jag egentligen har något slags inofficellt köpstopp på tegrejer, men ibland ramlar jag bara på nåt som talar till mig utan att jag riktigt kan förklara varför.

Halvstora, förmodligen massproducerade celadonkannor?

Jaha, tydligen.






 





Rymmer enligt säljaren 170ml men det var snarare 160 men den häller fint utan spill, orka bråka om 2 tsk vatten.

Inbillar mig att jag kan ha nytta av den på jobbet, en aningen större kanna som iom glaseringen kan användas för allt möjligt. Även om frestelsen är stor att behålla den här hemma...

Känns gedigen hursomhelst, går lös på $32.99 men då ingår frakten. Det finns några kvar om någon är intresserad-här.



Dagens bonus bestod i den gaiwan jag fick från Canton Tea Club, ingen märkvärdig pryl men en bussig gest tycker jag.




Rymmer nästan 150ml upp till där vattenytan möter locket så den är rätt stor.




 Kanske också den är en kandidat till bruk på arbetet. Man kanske borde leta upp en mindre bricka som kan få plats i fönstersmygen?

Hoppas alla läsare haft en fin jul!

No comments: