2011-07-18

En kanna och en nostalgitripp.

jag lyssnar på...nedan!

Dagens(och gårdagens, beroende på var man bor) väder-torrt, mulet men varmt- får mig ofelbart att tänka på och vilja lyssna på den här låten:



En het, regnig och åskig juli för, herregud kan det vara femton år sen? lyssnade jag mycket på Wings Greatest och Uncle Albert/Admiral Halsey var en av låtarna som fastnade mest. Satt i köket i föräldrahemmet och drack te och lyssnade.
Jag var en rätt besatt anglofil på den tiden, det har väl sansat sig aningens sedan dess(och i viss mån ersatts av en lika stark japanmani...but nm)
Vill fortfarande ha te med scones + clotted cream och röd marmelad när jag hör den här.

Ett sidospår, vad jag egentligen ville komma till var min lilla kanna från zen8tea jag hasade ner till COOP och hämtade ut igår. Mycket väl paketerad var den, bra säljare på det sättet. Har köpt lite småsaker därifrån förut men nu var det ett ganska bra tag sen.

Kannan är på ca 1 dl och beskrevs endast med "Yixing ZISHA Kung Fu Cha Teapot Handmade Carving 100 ml" och gick lös på $28 plus frakt.



Gjorde mig inga illusioner om kvaliteten men den var ju fin, i bra storlek och när paketet kom kunde jag med mina ringa kunskaper ändå känna att den verkade välgjord, inga uppenbara tillverkningsfel, luktade rent och ler-aktigt när jag sniffade i den, och efter en timme i en kastrull på spisen fanns inte ens den lukten kvar.
Locket glappar inte och flödet tvärnitar när man täpper till det lilla hålet.




Inga urkigheter löstes ut i kokvattnet heller.




Nu återstår två saker, dels ta reda på vad det egetligen står på sidan, och fundera ut vad jag ska brygga med kannan. :)

Ha en bra måndag!

No comments: