2012-05-23

En enkel chawan från Japanese Tea Mart Rikyu.

jag lyssnar på...Katamukikaketa hizashi från Aoi Hana OST


Att hitta en teskål i present åt en vän fick kanske inte helt oväntat följden att jag ramlade på en del skålar jag skulle vilja ha för egen del. Det här var en av dem.

En blygsam grå skål utan märkning eller annan beskrivning än "tillverkad av lokal keramiker".
Men det duger åt mig. Gillar blygsamt, vardagligt och grått.

Den visade sig dessutom vara ytterligt väl avpassad i storlek, tjocklek och vikt. Plus att matchan svalnar ganska fort, en icke föraktlig poäng i sammanhanget.




















$18 gick den lös på, med frakt strax över $35 vilket jag tyckte jag kunde leva med. Man tar PayPal också så betalningen kunde inte vara enklare.
Det tog cirka tio dagar för paketet att leta sig hit, helt okej. Snabb och trevlig service från butikens sida så hittar jag något fint handlar jag säkert från dem igen.

Detta var visserligen inte första gången, en gång för länge sedan köpte jag en riktigt dyr skål av dem men det var från eBaybutiken och jag minns inga detaljer längre.

Länk till butiken här.

No comments: