2013-12-21

Julavslutning.

mer jul än såhär blir det inte...för mig iaf






Redan för två månader sedan när jag visste hur min julledighet skulle komma att se ut bokade jag bord på Grand Hotel för afternoon tea 20/12 och såg till att kunna gå tidigare från jobbet. Kunde svårligen tänka mig en bättre start på jullovet än en stilla(nåja, en fredagseftermiddag som denna fylldes baren allteftersom på med människor som kanske snarare var ute efter att varva upp än ner)eftermiddag med bok och te, men jag hade en liten hörna med fin utsikt över MTG-granen som sakta glittrade tvärsöver medan mörkret föll.

Jag har varit här förr och druckit AF och jag rekommenderar att själv välja te ur deras temeny framför hotellets egen blandning, dumt nog mindes jag inte det igår och fick sedan en kanna överbryggt svart te med omisskännlig doft av syntetiska smakämnen.




Det ätbara var det naturligtvis inget fel på, Key Lime Pie och den vaniljsmaksatta smetanan som kom med sconesen var särskilt minnesvärda.

(meny här) Byts säsongsvis har jag för mig. Den som vill kan få bubbel till.

Två timmars ostört läsande i trevlig miljö såhär går inte av för hackor för en introvert som jag. Även om jag kunde önska att personalen inte la handen på axeln på mig när de hörde sig för om allt smakade bra.
Känner du mig inte, rör du mig inte. Fast skulle jag förklara skulle jag nog inte mötas av förståelse tror jag.*

/rant

Efteråt en sväng på Svenskt Tenn och borgerlighetens diskreta charm för att kika på julpynt och vackra saker. Måste vara medelåldern som gör sig påmind men jag diggar deras grejer stenhårt.

Siktade även några tekannor på en hylla:






Flera fanns spridda i butiken. Knasig vinkel men jag försökte undvika att själv figurera i bild. F ö är Svenskt Tenns eget afternoon tea en upplevelse jag verkligen rekommenderar varmt. Ofta fullt och svårt att få bord så var ute i god tid om du vill dit.

Vet inte om det blir fler inlägg innan tisdag så jag passar på att önska God Jul redan nu!




*=den person som såg mig slå huvudet lätt i en väggmonterad tv för inte så länge sedan, och klappade mig på huvudet som man gör med barn före hon ens presenterat sig har en särskild plats på shit list här... ;)



No comments: