2011-08-29

Nepal Guranse Handrolled från House of Tea.

jag lyssnar på...春待ち風 från Makino Yuis album Holography


Ingen regelrätt recension av detta te, grep det i förbifarten då jag behövde lite förfriskningar nu på eftermiddagen, har rivit ut halva klädkammren och gått fram med sopsäcken som en tyfon. Det är prylar och skräp i hela hallen :O

Ännu en provpåse detta, 3 g av ett te som angavs behöva 95° vatten i 2 ½minut, men jag höll mig till 90° i 90 s. Detta te som så många andra doftar välling för mig, men på ett 'bättre' vis.
Efter att ha svalnat lite framträder en lite blommigare doft. Bladen är vackert grön-vita med mängder av små ulliga vita hår.


teet är ljusare än bilden förmådde visa men reagerar med luften och mörknar snabbt

Smaken är den typiska för regionen med en lång pikant eftersmak men inga excesser i aromer eller toppnoter. Gott men inte fantastiskt. Ett trevligt te som duger bra en städmanisk eftermiddag som denna.


No comments: