2012-06-12

Shigaraki chawan från Fujiyama Gallery.

芽吹き från soundtracket till Rewrite är vad jag lyssnar på just nu


Ännu en billig skål från eBay. Enligt uppgift cirka 30 år gammal, men jag har naturligtvis ingen möjlighet att verifiera detta. Det är inte viktigt för mig iallafall. :)


shigaraki1


Med min gamla chasen, väntar på att spröten ska mjukna lite i det varma vattnet.

Lite knasig färgkombination på glasyrerna, iallafall för mig; brunrött och blekgrönt.



shigaraki6


shigaraki4


Lagom storlek och vidd för mig att vispa, så jag är nöjd. Som alla japanska säljare jag köpt något av så är de snabba och bra, packar väl och är trevliga i mailkommunikation.

Titta gärna in i butiken, just nu har de mycket intressant även om den här fortfarande skrämmer mig från vettet(saker övertagna av parasiter och mögel inifrån, någon?)

No comments: