2012-04-11

Hunwal Estate 2nd flush Assam FBOP från High Teas.

inget i iTunes, i huvudet snurrar Girls, Be Ambitious! från So·ra·no·wo·to

Egentligen vill jag ju göra ordentliga recensioner av allt jag dricker, dels för att minnas vad jag drack, dels för att det kan fungera som konsumentupplysning för någon annan, men idag tänker jag göra ett undantag.

Köpte detta Assam för att ha lite enklare te till mina frukostar, har inte tidigare stött på sådant te som jag tyckt illa om och nu var det slut i skåpet. Plockade på mig några olika från ett par webbutiker, detta var ett av dem. Enda kravet var att det inte skulle vara CTC-te.

Det här kan alla med gott samvete hoppa över. Det är så renons på personlighet att det inte ens passar på en shit list över äckliga teer. Luktar man på de torra bladen luktar de...nåt. Te, typ.


Smaken är så nondescript att minuten efter du druckit upp det kommer du glömma hur det smakade, och vara lika glad ändå. Blir nästan irriterad över att jag inte finner någonting alls att fästa uppmärksamheten på, det är bara så oförargligt jävla trist.

Orkar inte ens ta bilder.

Undvik.




Priset? £3.95 per 100g-påse. Minst £2 för mycket. Tack för ordet.

No comments: