2012-04-03

Liten tekopp från Etsy.

börjar dagen med...Shourou no patri~neo Venezia~ från soundtracket till Aria the Animation*



Innan vi börjar vill jag bara rekommendera alla med det minsta animeintresse att kolla upp Aria, både mangan och animen. Detta är slice of life när det är som bäst, ett nästan-Nirvana med förmåga att få vardagens skräp och smutsiga kanter att te sig en smula oviktigare en stund, och jag har ända sedan första säsongen varit besatt av både tv-serien, musiken(förtjusande, italien light-pysmys framförd främst av Choro Club) och mangaka Amano Kozues stil och övriga verk.



Är du kvar? :D

Bra, jag ville bara meddela att med gårdagens postskörd dök nedan lilla, fullständigt anonyma tekopp upp, en billig sak jag tiggde till mig frakt till Sverige av en etsysäljare som egentligen bara skeppade inom USA men som tycks ha fallit till föga för att jag bad så snällt.
Eller så var han glad att bli av med eländet, den möjligheten finns ju också.


I och för sig kan jag inte ens vara säker på att det är en tekopp, eller om den som uppgivits verkligen är japansk. Det gör mig detsamma, för trots att stil, färg och dekor påminner mig om det allra sämsta med sjuttiotalets brunmurrighet och klumpiga keramik så fanns där ändå något som tilltalade mig. För knappa fem dollar må det ju vara hänt. 








Rymmer lite drygt 1,5 dl upp till kanten och jag hoppas den ska göra sig med rostat och/eller lagrat oolong.














 *=dagen efter ett nattpass gäller det att smyga igång lite försiktigt...

No comments: