2012-04-19

Lakritstoffee med choklad. Brunbergs?

i min iTunes...Long Distance med Round Table feat. Nino

Kan detta vara Brunbergs toffee från förra inlägget? Mystiken tätnar. På påsen satt endast en sticker från Choklad&Lakrits butik, och inget som egentligen identifierade bitarna inuti.

De återfinns lik f-bannat inte på vare sig Brunbergs eller Finngross sajt såvitt jag såg. Nåväl, de doftar förföriskt från fatet medan jag skriver detta.





Har nallat av påsen i flera dagar innan fotografering så det var rena turen att det var lämpligt antal bitar kvar för en bild. *host*

De är, i mitt tycke, djävulskt goda. Mjuk, mjuk toffee med lakrits som i första svängen känns osaltad, efter en liten stund smyger doch det salta in. Ett tunt chokladtäcke kompletterar.

Medan min arbetsplats fortfarande låg på sitt gamla ställe gick jag på vägen dit förbi bageri Gateaus lilla hörna på Centralen och upptäckte snabbt att de sålde dels chokladplättar med macadamia och fikon på, dels den mest ohemult goda choklad/lakritskola. Till min skräck och förstämning märkte nog alla andra det också så många dagar fanns varken det ena eller andra att tillgå, trots butikspersonalens bedyranden om att de skulle få in mer. :(

Och numer tar jag en helt annan väg till jobbet och har sällan vägarna förbi.

Den kolan var visserligen inte salt, men så sjukt god och jag har saknat den. Detta är ett mer än fullgott alternativ. Måste till C&Ls butik snarast för en fix...

No comments: